Je onderneming Corona Proof

4 jaar geleden

De Corona crisis heeft (grote) consequenties voor ondernemingen. De consument moet zijn gedrag aanpassen op de regels die gelden voor de diverse bestedingen. Dit zijn bestedingen in activiteit en hebben daarmee ook financiële consequenties.

Kortom waar en hoe worden de uitgaven en bestedingen nu, en in de toekomst gedaan?

Dit vraagt om aanpassingen in de bedrijfsvoering, welke misschien van tijdelijke aard kunnen zijn, maar wel nodig zijn om te overleven. Misschien werkt thuiswerken voor je onderneming op dit moment, maar werkt het op den duur juist niet, omdat de synergie van het onderlinge contact, het even binnenlopen, een kort gesprek bij de koffie (automaat) ontbreekt en daarmee het “wij-gevoel” langzaamaan wegebt, of de creativiteit afneemt. Dan is vol inzetten en investeren op thuiswerken misschien juist een verkeerde keus.

Digitalisering is nu nog meer dan het al was het motto; er moet onderzocht worden of het voor jouw onderneming ook zinvol, betaalbaar en toepasbaar is. Er zijn immers vele mogelijkheden. Sowieso is het zinvol de procedures, processen binnen de organisatie eens tegen het licht te houden en te optimaliseren.

Wil je hierover in gesprek? Neem contact op!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *